Grafik i Programista

img_20211213_180941_optimized
05
02

Dlaczego grafika
i programowanie?

Współcześnie programowanie jest językiem, który warto znać tak, jak języki obce. Umiejętność kodowania staje się nie tylko szansą na dobry zawód w przyszłości. Otwiera nowe możliwości. Czym szybciej młody człowiek wkroczy w krainę algorytmów i programowania, tym łatwiej będzie mu na wyższych etapach edukacji. Oprócz programowania oferujemy profesjonalne zajęcia z grafiki, która znakomicie dopełnia kompetencje przyszłości. Otwiera drzwi w kierunku projektowania stron internetowych, tworzenia animacji i wydruków 3d.

Dla kogo są te zajęcia?

Zajęcia są przeznaczone dla osób ambitnych, które chcą uczyć się programowania, algorytmów i projektowania grafiki komputerowej. Skierowane są do tych, którzy chcieliby zostać w przyszłości informatykiem, grafikiem,  programistą, automatykiem, elektronikiem lub mechatronikiem. Zachęcamy do udziału uczniów końcowych klas szkoły podstawowej, by mogli się przekonać, czy wymarzony kierunek jest rzeczywiście tym, czym chcieliby się zajmować. Zajęcia te pomogą też obecnym uczniom techników czy liceów w utrwaleniu i poszerzeniu ich wiedzy zawodowej, czy maturalnej. I jeszcze jedno, chyba najważniejsze: „Grafik i Programista” to także oferta skierowana do dziewcząt. 

08

Jakie korzyści z udziału w zajęciach będzie miał
„Grafik i Programista”?

Rozwinie pamięć
i kreatywność

Programowanie uczy logicznego myślenia, zapamiętywania, a jednocześnie daje przestrzeń na tworzenie własnych nowatorskich rozwiązań.

Nauczy się koncentracji

W programowaniu ważna jest dokładność i precyzja. Do ich realizacji niezbędna jest umiejętność skupienia się i analizowania. Będziemy je ćwiczyć podczas każdych zajęć.

Będzie potrafił planować, rozwiązywać problemy i wyznaczać sobie cele

Tworzenie programu wymaga dążenia do konkretnego celu, zamierzonego efektu przy zachowaniu wymaganej kolejności. Każdy program rozwiązuje jakiś problem i można dojść do tego rozwiązania na różne sposoby.

Zbuduje poczucie własnej wartości i samodzielności

Napisany poprawnie program daje konkretny efekt. Kiedy ten efekt pojawia się w zasięgu ręki, człowiek ma poczucie sprawczości i samodzielności. Te składają się na poczucie własnej wartości i motywację wewnętrzną.

Pozna pożyteczne narzędzia IT

Cyfrowy świat składa się z wielu narzędzi, aplikacji, programówi i treści. Nie wszystkie są pożyteczne i bezpieczne. Nauka programowania i krytycznego myślenia wspomaga budowanie świadomości. Pokazuje wiele nowych możliwości wykorzystania mediów cyfrowych do spędzania czasu w mądry i pożyteczny sposób.

Pogłębi wiedzę zawodową i maturalną

W czasie zajęć wykonywane są także ćwiczenia z arkuszy maturalnych, czy z zakresu zawodowego informatyka, programisty, grafika. Trenowanie tych umiejętności wesprze uczestnika na drodze rozwoju w edukacji szkolnej.

Jak wyglądają zajęcia?

Uczestnicy tworzą programy w różnych językach (Python, C++). Łączą programowanie z mechatroniką poprzez programowanie układów elektronicznych na bazie platformy Arduino (Genuino 101) z modułami wyświetlaczy, diod, głośników, serwomechanizmów itd. Odczytują dane z sensorów, dzięki czemu ich projekty stają się interaktywne. Pracują m.in. na produkcie BeCreo. Podczas zajęć będą łączyć pojęcia i wyzwania z pogranicza różnych dyscyplin nauki: techniki, inżynierii, matematyki, fizyki i sztuki. Uczą się poprzez eksperymentowanie i rozwiązywanie problemów na zasadzie współpracy. Nawet jeśli w przyszłości nie zostaną programistami, to dzięki takiemu podejściu nauczą się rozwiązywać problemy w innych dziedzinach i rozwiną swoją kreatywność. Poznają środowisko Unity, w którym uczą się pisać gry na różne platformy. Poznają program Krita do tworzenia grafiki komputerowej. Będą uczyć się rysowania, obróbki cyfrowej zdjęć i przygotowywania materiałów do druku. Poznają narzędzia do tworzenia animacji 3D, m.in. Blender. Będą uczyć się obróbki materiałów filmowych w programie DaVinci Resolve.  Oprócz tego poznają narzędzia do współpracy w grupie. Będą trenować pracę nad projektem, skuteczną komunikację i prezentację swoich projektów (niezwykle ważna umiejętność na rynku pracy). Poznają narzędzia z branży IT do rozwiązywania różnych zadań.

06

Informacje organizacyjne o zajęciach

Wiek

Zajęcia są przeznaczone dla dzieci w wieku 13-19 lat.

Termin zajęć

Zajęcia odbywają się w poniedziałki od września do końca czerwca (tak, jak trwa rok szkolny) o godz. 16:15

Czas trwania

Zajęcia trwają dwie jednostki lekcyjne, tj. 1,5 godziny zegarowej (90 minut).

Koszt

1 zajęcia kosztują 60 zł.
Koszt miesięczny zależy od liczby zajęć w danym miesiącu i podany jest w harmonogramie dołączonym do umowy. Zajęcia nie odbywają się w czasie wolnym od zajęć szkolnych (przerwy świąteczne, ferie, długie weekendy).

Lokalizacja

Zajęcia odbywają się w Archipelagu Rozwoju w na Mickiewicza 23. Szczegółowe informacje dotyczące lokalizacji znajdują się w zakładce Kontakt.

Liczebność grupy

Stawiamy na komfort edukacyjny Państwa dzieci, dlatego tworzymy małe grupy (ok. 8 osób). Dzięki temu możliwy jest indywidualny rozwój każdego dziecka.

Prowadzący

mgr inż. Karolina Skotarczak-Dobrzyńska
mgr Karol Bobkowski

Co roku zapewniamy nowy (inny) program zajęć dostosowany
do potrzeb indywidualnych uczestników.

Sposób rezerwacji

W celu rezerwacji miejsca należy uiścić przedpłatę za zajęcia wrześniowe w wysokości 120 zł.

Konto do wpłaty: 13 1020 3844 0000 1402 0179 9444 PKO BP Jarosław Dobrzyński Archipelag Rozwoju (w tytule proszę wpisać: imię i nazwisko dziecka, Grafik i Programista). Proszę równocześnie przesłać informację o zgłoszeniu na adres e-mail: j.w.dobrzynski@gmail.com, celem kontaktu i sporządzenia umowy – zostanie przekazana Państwu umowa wraz z harmonogramem zajęć. 

Informacje dodatkowe

Grupa powstanie przy minimum 7 zgłoszonych uczestnikach, jeżeli grupa nie zostanie utworzona, wpłacone środki zostaną Państwu zwrócone.

KONTAKT

Archipelag Rozwoju

Jarosław Dobrzyński

Aleja Mickiewicza 23

77-400 Złotów

NIP: 767-128-45-25

Nr konta: PKO BP 13 1020 3844 0000 1402 0179 9444

Telefon

E-mail

Social Media